Mierennest 3v
Alle voorscholen van Delftse peuterspeelscholen voldoen aan alle wettelijke regels. De GGD, brandweer en onderwijsinspectie controleren dit regelmatig. Alle locaties hebben een gebruiksvergunning en staan vermeld in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK). U kunt de GGD-inspectierapporten per locatie vinden onder het tabblad “locaties“.

Medewerkers

Op elke groep werken elke dag twee gediplomeerde pedagogisch medewerkers met een passend diploma volgens de CAO Kinderopvang. Soms is er ook een stagiair aanwezig. Alle medewerkers op de voorschool hebben een VVE-certificaat (voor vroeg- en voorschoolse educatie), een taalniveau van minimaal 3F Nederlands, een kinder-EHBO-diploma en een geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Daarnaast heeft elke locatie minstens één medewerker met een HBO-diploma en één medewerkers met een BHV-diploma. Medewerkers volgen regelmatig cursussen en trainingen om hun kennis up-to-date te houden.

Alle voorscholen werken met een centraal pedagogisch beleidsplan. Dit plan biedt richtlijnen voor het dagelijks werk. Ook wordt gewerkt volgens de procedure werkwijze VVE.

 

 

Al onze locaties zijn voorscholen. We gebruiken een voorschoolmethodiek, een systeem om de ontwikkeling van kinderen te volgen en we hebben samenwerkingsafspraken met basisscholen.

Tutor

Op al onze locaties werkt een tutor. Dit is een extra pedagogisch medewerker die de peuters extra ondersteunings- en verrijkingsactiviteiten aanbiedt. De tutor werkt met de kinderen individueel of in kleine groepjes en biedt (VE-)activiteiten aan die passen bij hun interesses en behoeften.

Pedagogisch coördinator

De pedagogisch medewerkers krijgen ondersteuning van een pedagogisch coördinator. Deze pedagogisch coördinator coacht de teams en medewerkers, bezoekt regelmatig de voorscholen en bespreekt de begeleiding van individuele peuters en de groepen. Op verzoek van een medewerker kan de pedagogisch coördinator extra komen kijken bij een peuter of de groep. Als er vragen zijn over het gedrag of de ontwikkeling van een kind, kan de coördinator het kind observeren. Ouders worden hier altijd over geïnformeerd.

Klachten

Bent u ergens ontevreden over? Bespreek dit zo snel mogelijk met de betrokken persoon, zoals een pedagogisch medewerker of leidinggevende bij een situatie op de groep, of een administratief medewerker bij administratieve klachten.

Komt u er samen niet uit of bent u niet tevreden over de oplossing? Dan kunt u via email een klacht indienen. U ontvangt van ons een schriftelijke reactie. Alle schriftelijke klachten worden anoniem opgenomen in ons jaarlijkse klachtenverslag. Het klachtenverslag sturen we naar de toezichthouder van de GGD. Dit zijn we volgens de Wet kinderopvang verplicht te doen.

In onderstaande klachtenregeling staat precies hoe u een klacht kunt indienen, hoe wij deze behandelen en waar u terecht kunt als externe behandeling nodig is. Er is ook een schema voor ouders en oudercommissies om makkelijk te zien wat u kunt doen bij een klacht over de kinderopvang.